1403-02-18 09:42
141
0
89893
معضلی که در کلاله وجود دارد؛

ارثیه‌ای بدون فیزیوتراپ

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از کمبود فیزیوتراپ در شهرستان‌های گمیشان، علی‌آباد کتول و کلاله خبر داد و گفت: خیر کلاله‌ای ارثیه ۲ میلیارد تومانی خود را برای راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی هزینه کرد.

قاسم غریب‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: برای راه‌اندازی فیزیوتراپی در کلاله یک خیر ارثیه ۲ میلیارد تومانی هزینه کرد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر برای تجهیز این مرکز اختصاص داد، اما متاسفانه کمبود فیزیوتراپ در استان به ویژه در شهرستان‌های گمیشان، علی‌آباد کتول و کلاله وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر ارائه خدمات ارزان قیمت به مردم است، افزود: شهرستان‌های گالیکش، گمیشان و مراوه‌تپه از نمایندگی هلال‌احمر تبدیل به شعبه شدند و در حال حاضر فقط شهرستان رامیان است که شعبه و نمایندگی هلال‌احمر ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از رسانه‌ها خواست تا در راستای رفع کمبودها و عدالت اجتماعی از شهرداری‌ها مطالبه کنند و ابراز کرد: اگر شهرداری رامیان یک ساختمان را به مدت ۶ سال به صورت محضری در اختیار هلال‌احمر قرار دهد این جمعیت می‌تواند در زمان بحران خدمات به موقع ارائه دهد.

غریب‌آبادی در تشریح برنامه‌های هفته هلال‌احمر توضیح داد: امسال ۲۲۸ برنامه در شهرستان‌ها و ۳۰ برنامه به صورت متمرکز استانی برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ طی دو سال گذشته سه شهرستان گمیشان، مراوه‌تپه و گالیکش با رایزنی‌ها و اعتمادی که به استان گلستان شد شعبه هلال‌احمر تاسیس شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهرستان در استان دارای شعبه هلال‌احمر است، ابراز امیدواری کرد با کمک دستگاه‌ها، مسئولان و داوطلبان در شهرستان رامیان نیز شعبه هلال‌احمر تاسیس شود.

غریب‌آبادی از راه‌اندازی ۳۰ خانه هلال به مناسبت هفته هلال‌احمر در استان گلستان خبر داد و گفت: خانه‌های هلال به صورت متمرکز همزمان با سراسر کشور در استان لستان نیز افتتاح می‌شود، یک خانه هلال تخصصی و شاخص نیز در استان به چرخه خدمت اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به نیازسنجی در حوزه پایگاه‌های امداد و نجات بیان کرد: مجوز احداث و راه‌اندازی سه پایگاه امداد و نجات برای گمیشان، دلند و سه راهی سارجه کر گنبدکاووس اخذ شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان همچنین از اخذ مجوز مرکز ارتوز و پروتز در استان خبر داد و گفت: خدمات این مرکز به صورت نیمه دولتی خواهد بود که از این حیث به عنوان اولین مرکز در استان هستیم که این خدمت را به مردم ارائه می‌دهیم.

غریب‌آبادی از کسب رتبه دوم استان گلستان در جذب اعضای جدید هلال‌احمر خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار عضو در سامانه ثبت شده است.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.